Jump to content

Våra regler kan du hitta här!. Var god besök Downloads för att ta del av filer som kan förbättra din upplevelse.

Arnamide SwedishRP Mod -- Ladda ner här.

• Announcements

• sMEK

Namnändring   2018-01-12

Nu inför vi en ny viktig regel som vi vill att ni fixar så fort ni kan. Struntar man i detta kan man riskera avstängning tills det är fixat.
      Alla måste byta namn på Forumet/Teamspeak så att man heter samma på alla platser och du bör heta samma som du gör på steam.

Sign in to follow this  
JACK GOFF

10 min rp scenario innan man dör

Recommended Posts

Jag vill att vi ska göra en ny regel om att man ska vara i ett rp scenario minst 10 min innan man blir dödad, för att jag känner att varje gång jag blir tagen så försvinner mina pengar sedan så blir jag dödad. Alltså pågår ungefär rånen i 1 min innan man dör.

man ska inte döda om den man rånar ger allt han har tror jag de står i reglerna osäker dock på det

Rån/Gisslan/Brott
1. Stora brott inklusive; bank / butik / heists, får enbart ske med 15 minuters mellanrum (Detta så berörd personal hinner slutföra situationen).
2.
Stora brott inklusive; bank / butik / heists, får endast bemannas med högst 5 personer. Detta inkluderar alla som utlöser larmet. (med förbehåll för ökning med serverstorlek).
3.
Om du påbörjar rån och sedan lämnar området, får du inte återvända till området inom 15 minuter efter att du kom undan. Det betyder att du inte får återvända för att vistas på samma plats inom den här tidsramen.
4. Du får enbart utföra rån bankrån om det finns 4+ poliser inne på servern, rånet får utföras av MAX 5 inblandade personer + Gisslan.
5. Man får inte råna folk/bilhandlaren på deras bilar.
6. Man får inte döda en person om denne följer dina order.
7. Poliser får enbart kidnappas/rånas om det finns 5+ poliser online. (Rånaren/Kidnapparens plikt att kolla upp detta i t.ex Teamspeak eller /OOC)
8. Rån av bankkonto får ske på en summa av max 500.000Kr, Den rånade måste i denna situation få skicka ett sms till polisen där man meddelar att det sker personrån på banken. (Detta för att bankpersonalen triggar igång ett larm)

9. Du får inte va/ta en frivillig gisslan. En gisslan måste kidnappas/hållas mot sin vilja och agera utifrån att va en gissla. (följs inte detta kan båda parterna bli staffade). Detta inkluderar att du inte får ta en vän som du ofta spelar med trotts att denne är "omedveten".
10. I ett scenario där du blir rånad på allt du har (och rånaren söker igenom dig och tar allt du har på dig) så måste du ge ALLT. Vid misstankte om att du inte ger allt kan rånaren tillkalla *
      en Admin/Mod som kollar upp så att allt stämmer. Att inte ge allt trotts tillsägelse att ge allt riskerar du att bannas pga FailRP.
      Föremål man INTE får ta:
      -Körkortstillstånd
      -Alla typer av Licenser
      -Bankkort
(Kontanter inkluderas EJ)
      -Mat & Dricka

11. Du får inte låtsas ha en gisslan för att lura in polis eller annat folk.
12. Gäng får råna mindre företag. (Ej whitelist företag, måste ske på rätt RP sätt)
13. Maffia får endast råna Stora företag. (Whitelist företag, måste ske på rätt RP sätt)
14. Vid rån av företag ska polisen meddelas innan påbörjat rån och högsta tillåtna belopp att råna är:
      - Whitelist företag: 5.000.000
      - Små företag: 3.000.000

15. Samma liga får enbart råna samma företag max 1 gång per vecka.
16. Statliga företag (Polis, Bankman, Sjukhus etc) krävs ett meddelande till polisen i god tid före påbörjat rån och poliser äger rätten att neka rån
om polisen inte är tillgängliga för detta ärende.

17. Du får inte ringa/be Polis/Sjukvårdare/Brandkår om hjälp för att sedan lämna platsen med flit, råna eller kidnappa dessa.

Läs den gulmarkerade raden.
Blir du dödad fast att du gör som rånaren säger är det FailRP och dom blir föremål för eventuella åtgärder.
Du kan rapportera detta på "Rapportera en spelare" nästa gång.  Försök ha videobevis.

-- Ärende löst och tråd låst --

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

Copyright © Arnamide Roleplay 2017-2018. All rights reserved by sMEK.

Important Information

Vid användning av denna sida samtycker du till våra Terms of Use.